پنجشنبه, 31 مرداد 1392

فصل صید ماهی در دریاچه سد مهاباد آغاز شد
مسئول تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: فصل صید ماهی در دریاچه سد مهاباد آغاز شده است. جعفر عیسی زاده اظهار کرد: همه ساله فصل صید ماهی در این دریاچه از اواخر مرداد آغاز و تا پایان اردیبهشت سال آینده که فصل تخم ریزی ماهی هاست ادامه پیدا می کند. وی اضافه کرد: سال گذشته در این دریاچه بیش از 180 تن انواع ماهی صید شد که پیش بینی می شود امسال این میزان افزایش چشمگیری داشته باشد. عیسی زاده افزود: بخشی از ماهی های صید شده در این سد به مصرف مردم این شهرستان رسیده و بقیه آن نیز به استان ها و شهرستان های همجوار فرستاده می شود. عیسی زاده گفت: در دریاچه سد مهاباد انواع ماهی های بومی و غیربومی شامل زرد ماهی، سفید رودخانه ای، کپور، آمور، سیمبرگ و فیتوفاک صید می شود. وی یادآور شد: مجوز فعالیت صید و صیادی در این دریاچه برای تعاونی 37 صید و صیادی مهاباد صادر شده که بیش از 40 نفر به طور مستقیم و 150 نفر به طور غیرمستقیم در آن اشتغال دارند.