فصل صید ماهی در دریاچه سد مهاباد آغاز شد

پنجشنبه, 31 مرداد 1392
فصل صید ماهی در دریاچه سد مهاباد آغاز شد
مسئول تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: فصل صید
ماهی در دریاچه سد مهاباد آغاز شده است.
جعفر عیسی زاده اظهار کرد: همه ساله فصل صید ماهی در این دریاچه از اواخر
مرداد آغاز و تا پایان اردیبهشت سال آینده که فصل تخم ریزی ماهی هاست ادامه
پیدا می کند.
وی اضافه کرد: سال گذشته در این دریاچه بیش از 180 تن انواع ماهی صید شد که
پیش بینی می شود امسال این میزان افزایش چشمگیری داشته باشد.
عیسی زاده افزود: بخشی از ماهی های صید شده در این سد به مصرف مردم این
شهرستان رسیده و بقیه آن نیز به استان ها و شهرستان های همجوار فرستاده می
شود.
عیسی زاده گفت: در دریاچه سد مهاباد انواع ماهی های بومی و غیربومی شامل
زرد ماهی، سفید رودخانه ای، کپور، آمور، سیمبرگ و فیتوفاک صید می شود.
وی یادآور شد: مجوز فعالیت صید و صیادی در این دریاچه برای تعاونی 37 صید و
صیادی مهاباد صادر شده که بیش از 40 نفر به طور مستقیم و 150 نفر به طور
غیرمستقیم در آن اشتغال دارند.
+ نوشته شده در ۱۳۹۲/۰۶/۰۲ ساعت 0:0 توسط کیوان حسيني پور
|